Vissza a Főoldalra

KA2-KO-00127-006/2019


Az ismeretek hiánya és a hozzáállás  miatt az egységes Európát és az EU-t magától értetődőnek tekintik a mai fiatalok. Hazánkban a 16-18 éves korosztály születése egybe esik az uniós csatlakozásunkkal. Sok helyről, sok információ áramlik a diákok felé. A közösségi oldalakról sokszor téves, vagy fél információ jut el a diákokhoz. A pályázat olyan kérdésekre keresi a választ, mint a tolerancia és a kulturális sokféleség. Fontos, hogy a tanulók aktív polgáronként megtanuljanak kérdéseket feltenni, merjenek kritikusak lenni, érveljenek az álláspontjuk mellett. Ugyanakkor fontosnak tartjuk a vitakultúra fejlesztését. A diákoknak a pályázat keretében be kell mutatniuk saját hazájukat, és hazájuk álláspontját az unióval kapcsolatban. Ezekről ppt-t készítenek magyar és angol nyelven. Gyakorolniuk kell a kooperatív technikákat, a munka szervezést, értékelést. Az új tanulási módszerek ( SOL ) segíthetik a későbbi tanulási folyamataikat.
Mivel a pályázat három országot ölel fel, így interkulturális kompetenciájuk fejlődik. A projekt résztvevői 16-18 éves diákok, és a projektet  végigkísérő tanárok. Valamennyi hallgató az iskolai karrierjük utolsó szakaszában van, már részt vettek szakmai gyakorlaton, tervezik kilépésüket a munka világába. Az itt elsajátított ismereteket a későbbiekben fel tudják használni a nagybetűs életben.

1. A pályázat keretében két tanárunk látogatott el Kölnbe. Itt találkoztak a partnerekkel és megvitatták a további feladatokat.

2. Március közepén német és bulgár tanárok és gyerekek látogattak el hozzánk.
Rengeteg közös élményben volt részünk.
Bemutattuk az iskolát, tesztet írtunk, várost néztünk, gulyás levest főztünk, karkötőt készítettünk.
A diákok és tanárok bővítették ismereteiket az Európai Unióról.